پرش های غیر عادی صورت

در صورت عصب هایی وجود دارند که ماهیچه ها کنترل می کنند. این عصب ها سیگنالهایی را از مغز برای ماهیچه ها ارسال میکنند مبنی بر اینکه ماهیچه انقباض پیدا کند یا آزاد شده و استراحت کند. رگ های عصبی صورت در مسیری که طی میکنند تا به مغز برسند از برخی ساختارهایی مانند رگ های خونی عبور میکنند . اگر در مسیر عبورشان با مشکلی مانند لخته شدن خون و یا هر مورد اختلال زای دیگری مواجه شوند باعث میشود که ماهیچه های صورت انقباض ناگهانی پیدا کرده یا حرکات غیر قابل پیش بینی برای آنها بوجود بیاید.

علت پرش های غیر عادی صورت:

تاکنون علت قطعی برای پرش های صورت شناخته نشده است . اما نکته ای که مشخص است این است که بهرحال زمانی که عصب های صورت دچار مشکل میشوند این اتفاق رخ میدهد و این مشکل میتواند شامل قرار گرقتن تومور بر سر راه این اعصاب باشد و یا هر مشکلی که در مسیر عصب ها اختلال ایجاد کند. همچنین مواردی مانند عفونت و سکته نیز میتواند زمینه ساز این اختلالات شود و موجب به وجود آمدن حرکات غیر عادی صورت شود.

درمان پرش های غیر عادی صورت:

دارو:

در شرایطی که اسپاسم خفیف است استفاده از دارو میتواند درمان موثری باشد. مصرف دارو باعث می شود که پالس های عصبی آرام شده و در نهایت اسپاسم خفیف شود و از بین برود.

تزریق بوتاکس:

بوتاکس در مسیر عصب وارد شده به ماهیچه از مغز قرار میگیرد و باعث میشود سیگنال مشکل دار نتواند بر روی ماهیچه تاثیر بگذارد. این روش در حدود هفتاد الی هشتاد درصد موارد درمان کننده است.

جراحی:

در مواردی که کاری از دست بوتاکس و مصرف دارو ساخته نیست ، جراحی وارد عمل شده و اسپاسم را به صورت صد در صد برطرف میکند. نوعی از جراحی وجود دارد که میتواند فشاری که از سمت رگ به عصب وارد می شود را کنترل کند جراحی به این روش انجام می شود که بر روی جمجمه از سمت پشت گوش سوراخی ایجاد میکنند که عصب صورت نمایان شود سپس یک پد کوچک بین رگی که موجب ایجاد مشکل شده است و عصب صورت قرار می دهند. بنابراین تماس بین این دو یعنی فشار رگ بر روی عصب صورت از بین رفته و اسپاسم به صورت قطعی از بین میرود.